According to Dialogue for Hungary the shipment to the Russian Federation of the damaged fuel assemblies of the 2003 Paks incident violated the 2011 EU directive on the exportation of nuclear waste.
According to Benedek Jávor, member of the party and the European Parliament, the contract including the specifics of the shipment is legally questionable. The damaged assemblies were shipped last year through Ukraine, which meant taking serious safety risks. In addition, as it turned out, the shipment contract also pertained to the final disposal of nuclear waste.
Following his inquiry to the Euratom Supply Agency, Mr. Jávor was informed that despite the Hungarian government’s lack of effort to inform the ESA, the original contract of 2010 was amended in 2013. According to ESA, however, the Agency’s signature, “when required, is a necessary condition” for the validity of the contract. Following these developments, Mr. Jávor will now turn to the European Commission with the concern that the Hungarian government might have conducted the shipment of damaged fuel assemblies on the basis of a legally dubious contract.
Ausztria Magyarország Belgium Bulgária Ciprus Csehország Dánia Észtország Finnország Franciaország Görögország Hollandia Horvátország Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Málta Németország Olaszország Portugália Románia Spanyolország Svédország Szlovákia Szlovénia
EU tagállamok, amelyekben
Nincs háborús Háborús veszélyhelyzet van: veszélyhelyzet:
Ausztria Magyarország Belgium Bulgária Ciprus Csehország Dánia Észtország Finnország Franciaország Görögország Hollandia Horvátország Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Málta Németország Olaszország Portugália Románia Spanyolország Svédország Szlovákia Szlovénia ... BővebbenKevesebb
Németországban az elmúlt időszak tartományi választásai és a közvéleménykutatások alapján úgy látszik, hogy tartósan átalakul a hagyományos pártstruktúra, és a 2019-es EP, majd a 2021-es szövetségi választásokon elért zöld sikerek nem átmeneti kiugrások voltak, hanem a német politika új realitása. A két nagy - sok kicsi pártrendszer úgy tűnik tartósan egy 3+3-as modell felé tart, az országosan 15-25%-os tartományban mozgó három középpárttal, a CDU-CSU-val, a SPD-vel és a Zöldekkel, valamint az 5-11 % között ingadozó FDP-vel, AfD-vel és Linkével. Május elején Schleswig-Holsteinben a Zöldek 5,4%-ot erősödve 18% fölött jöttek be, megelőzve a szociáldemokratákat (miközben helyi tényezők folytán a CDU itt 40% fölött kapott), most vasárnap a legnagyobb német tartományban, Észak-Rajna-Veszfáliában pedig 14-ről 39-re, a mandátumok 20 %-ra növelték képviselőik számát a tartományi parlamentben. Ezek azért fontos eredmények, mert a német politikában nagyon erős a tartományok szerepe, és egy sor tartományban még 4-5 évvel ezelőtt, a Zöldek erősödése előtt megválasztott parlamentek és koalíciók irányítottak. A mostani tartományi választásokon (és az októberben esedékes Alsó-szászországin) a 2019 óta a közvéleménykutatásokban mutatkozó, először az EP-be majd a tavalyi szövetségi választásokon mandátumokat hozó zöld erősödést a párt tartományi szinten is mandátumokra válthatja és stabilizálni tudja. Április végén Baden-Württembergben Karácsony Gergely főpolgármesterrel olyan tartományi parlamentben jártunk, ahol már a Zöldeké a legnagyobb frakció, és ők adják a parlament elnökét (valamint a tartomány miniszterelnökét is). Ezek a kiemelkedő tartományi eredmények adnak igazi alapot és a tartós erősödés lehetőségét a Zöldeknek. A német politika meghatározó szereplőiként pedig az európai döntéshozatalra és erőviszonyokra is sokkal erősebb hatást tudnak gyakorolni, és tartósan átformálhatják azt. ... BővebbenKevesebb