JÁVORT Az EU-BA!

Támogasd Te is küzdelmünket a zöld és igazságos jövőért!

Az egészségünk fontosabb, mint a bevételek

Az Európai Biztottság és az autógyártók pontosan tudtak a tesztelés és a valós kibocsátások közötti hatalmas (átlagosan ötszörös!) eltérésről és évek óta folyamatosan lobbiznak a magasabb kibocsátási értékekért, ahogyan az ábra is mutatja. Az InfluenceMap nevű brit civil szervezet egy osztályzó szoftverre támaszkodva vizsgálta a tagállami kormányok, az EU intézmények, az autóipar valamint civil szervezetek politikai befolyását a döntéséhozókra. A magasabb pontszámokat az előremutató NOx szabályozást aktívan támogató szereplők kapták.A tanulmány itt olvasható: 

A Zöld frakció hónapok óta azon dolgozik hogy az Európai Parlament lépjen fel az állampolgárok egészsége és a környezet védelme érdekében és határozottan utasítsa el az autógyártók kívánságai alapján kialakított javaslatot.
A mai szavazás tétje az volt, elutasítja-e a Parlament a Bizottságnak és a Tanácsnak az autóipar általt diktált közös javaslatát. Vagy legalább annak a legröhejesebb részét, az úgynevezett megfelelési faktort, amely lehetővé teszi, hogy 2021-ig 2,1-szer több káros anyagot bocsáthassanak ki az autók a megengedett limitnél, miközben vannak olyan gyártók, amelyek már ma is betartják a szabályokat.

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint 2015-ben 75.000 ember halt meg idő előtt a NOx kibocsátások következményeként.
Sajnos az autóipari lobbi erősebb volt, mint a közérdek. A Bizottság javaslatának elutasítása mellett szavazó 317 képviselő mellett 323-an, döntően az Európai Néppárt frakciójának tagjai az autóipari érdekek mellé álltak az európai polgárok egészségével szemben. Nem sikerült a parlamentben sem megállítani, hogy európaiak ezrei haljanak meg idő előtt a többlet NOx kibocsátások miatt.