Nem találta megalapozottnak a versenyhivatal az M4-es autópálya építése kapcsán megfogalmazott kartellgyanút, vagyis a kormány a jelek szerint megalapozatlanul bontott szerződést a kivitelezőkkel. A Simicska-ügy utóhatásaként az uniós pénzre ácsingozó, túlárazott beruházás után most még kártérítést is fizethet az állam.
A PM szerint az uniót is átverni akaró kormányzat alkalmatlansága százmilliárdokba is kerülhet az adófizetőknek.
Amikor az Orbán Viktorral még baráti viszonyban lévő Simicska Lajos építette az M4-es autópályát, hiába tettük szóvá a szemérmetlen túlárazást: a kormányfő egy egyedi határozattal – a műszaki tartalom csökkentése mellett – még meg is emelte a botrányos projekt keretösszegét.
Aztán a két oligarcha összeveszett, és a beruházásról hirtelen „kiderült”, hogy a kivitelezők kartelleztek, ezért a kormány szerződést bontott velük. Most a versenyhivatal megállapította, hogy szó sem volt kartellezésről. Ez újabb kérdéseket vet föl a kormányzati intézkedések megalapozottságát illetően.
1./ Miért lapátolták a pénzt egy olyan projektbe, amelyet az EU eleve fölöslegesnek és támogatásra érdemtelennek minősített?
2./ Miért keverik össze Orbán Viktor magánügyeit az állam pénzügyeivel?
3./ Van-e jogalapja a szerződésbontásnak a kartellvád megdőlése után.
Ha az utolsó kérdésre nemleges a válasz, akkor az állam akár még kártérítésre is kényszerülhet, így a magyar és az európai adófizetők – egyértelműen az Orbán-kormány hibái miatt – duplán fizethetnek Európa legdrágább, de valószínűleg soha el nem készülő autópályájáért.
A PM szerint ez az eset is azt jelzi, hogy a magyar állam nem működhet tovább a mindenkori Orbán-klán kifizetőhelyeként. Bízunk benne, hogy bejelentésünk nyomán az OLAF hamarosan feltárja a visszaélés-sorozat első fejezetét
Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy előbb-utóbb a hazai hatóságok is felfigyelnek rá: itt valakik százmilliárdokkal akarták lehúzni a magyar államot, és a lopáshoz a kormány is asszisztált, most pedig közpénzből fizettetné ki a számlát.