Figyelemre méltó teljesítmény, ha valaki olyan nyilatkozatot tud tenni, aminek egyetlen állítása, még csak véletlenül sem igaz. Orbán Viktor reggeli rádiószereplése az M0-ás fizetőssé tételéről teljesítette a már-már lehetetlent.
A budapesti körgyűrű bevonása a fizetős rendszerbe, a miniszterelnök állításával szemben, rossz a magyaroknak, ez az agglomeráció megadóztatása, súlyos károkat okoz a budapestieknek és a környékbeli településeken élőknek. A miniszterelnök mondataival ellentétben nem hogy nem uniós kötelezettségekből fakad, de éppen hogy ellentétes az európai elvárásokkal. Egyetlen célja a pénzszerzés.
Európában a településeket elkerülő útszakaszok ingyenesek, hogy a városok helyett azokra terhelődjön az átmenő forgalom, ennek eredményeként pedig javuljon a levegő minősége.
Magyarországgal szemben az EU jelenleg is kötelezettségszegési eljárást folytat, mert, a főváros levegőminősége évek óta rosszabb az uniós elvárásoknál – évente több ezren halnak meg idő előtt. A helyzet javítását célozná a már megígért belvárosi behajtási díj, amit a városvezetés évek óta szabotál. Ehelyett vezetik be a káros, értelmetlen, a budapestieket és az agglomerációt sarcoló útdíjat.
Az emberek egészségét veszélyeztető, felesleges, pusztán a rémült pénzszerzést célzó vergődés helyett átgondolt, felelős kormányzásra lenne szükség.
Ez Orbán Viktornak szemmel láthatólag nem megy, ideje abbahagyni az egészet. (Kép forrása: life.hu)
Ausztria Magyarország Belgium Bulgária Ciprus Csehország Dánia Észtország Finnország Franciaország Görögország Hollandia Horvátország Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Málta Németország Olaszország Portugália Románia Spanyolország Svédország Szlovákia Szlovénia
EU tagállamok, amelyekben
Nincs háborús Háborús veszélyhelyzet van: veszélyhelyzet:
Ausztria Magyarország Belgium Bulgária Ciprus Csehország Dánia Észtország Finnország Franciaország Görögország Hollandia Horvátország Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Málta Németország Olaszország Portugália Románia Spanyolország Svédország Szlovákia Szlovénia ... BővebbenKevesebb
Németországban az elmúlt időszak tartományi választásai és a közvéleménykutatások alapján úgy látszik, hogy tartósan átalakul a hagyományos pártstruktúra, és a 2019-es EP, majd a 2021-es szövetségi választásokon elért zöld sikerek nem átmeneti kiugrások voltak, hanem a német politika új realitása. A két nagy - sok kicsi pártrendszer úgy tűnik tartósan egy 3+3-as modell felé tart, az országosan 15-25%-os tartományban mozgó három középpárttal, a CDU-CSU-val, a SPD-vel és a Zöldekkel, valamint az 5-11 % között ingadozó FDP-vel, AfD-vel és Linkével. Május elején Schleswig-Holsteinben a Zöldek 5,4%-ot erősödve 18% fölött jöttek be, megelőzve a szociáldemokratákat (miközben helyi tényezők folytán a CDU itt 40% fölött kapott), most vasárnap a legnagyobb német tartományban, Észak-Rajna-Veszfáliában pedig 14-ről 39-re, a mandátumok 20 %-ra növelték képviselőik számát a tartományi parlamentben. Ezek azért fontos eredmények, mert a német politikában nagyon erős a tartományok szerepe, és egy sor tartományban még 4-5 évvel ezelőtt, a Zöldek erősödése előtt megválasztott parlamentek és koalíciók irányítottak. A mostani tartományi választásokon (és az októberben esedékes Alsó-szászországin) a 2019 óta a közvéleménykutatásokban mutatkozó, először az EP-be majd a tavalyi szövetségi választásokon mandátumokat hozó zöld erősödést a párt tartományi szinten is mandátumokra válthatja és stabilizálni tudja. Április végén Baden-Württembergben Karácsony Gergely főpolgármesterrel olyan tartományi parlamentben jártunk, ahol már a Zöldeké a legnagyobb frakció, és ők adják a parlament elnökét (valamint a tartomány miniszterelnökét is). Ezek a kiemelkedő tartományi eredmények adnak igazi alapot és a tartós erősödés lehetőségét a Zöldeknek. A német politika meghatározó szereplőiként pedig az európai döntéshozatalra és erőviszonyokra is sokkal erősebb hatást tudnak gyakorolni, és tartósan átformálhatják azt. ... BővebbenKevesebb